söndag 1 juli 2012

Första LO

Igår så va det avslutning på Skövde/skaraborgsscrapparna. Jag va med i LO - "karusell". 


De flesta av er känner säkert till olika typer av skrivstafetter från skolans värld. Alla påbörjar att skriva en berättelse och efter några minuter byter man papper och fortsätter på någon annans berättelse. Så fortsätter man tills dess att alla har skrivit på alla berättelser. Det kan bli riktigt roliga och händelserika resultat att läsa upp i slutet. Jag tänkte att vi kan göra samma sak men med scrapbooking istället. 


Sju personer och sju olika stopp går varje LO igenom innan den är klar. 
Max 15 min/person får varje LO! 


Alla har ett foto med sig+pappersbakgrund. Då kan alla välja storlek den vill ha på sin LO. (Obs! Ta ett foto ni INTE är rädda om ;)
Lämna till personen brevid er till vänster.
Person 1. Skär ut mönstrat eller enfärgat papper till LO:n. Lägg det som ni skulle vilja haft det, klistra inte, låt papper och foto ligga löst.
Skicka vidare till vänster.
Person 2. Sätt fast papper och foto som ni själva vill.
Skicka vidare till vänster.
Person 3. Sätt dit dekorationer.
Skicka vidare till vänster.
Person 4. Sätt dit en rubrik.
Skicka vidare till vänster.
Person 5. Mer dekoration
Skicka vidare till vänster.
Person 6 Sista touchen.
Lämna den färdiga LO:n till sin ägare igen. 



När jag fick tillbaka min så såg den ut så här:


(Förutom att jag la till ramen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar